You seem to be from another country than Sweden. Do you want to browse the site in English?

SvenskaEnglish

Vanliga frågor för arrangörer

Här listar vi de vanligaste frågorna vi får angående evenemangsformuläret och kalendariet.

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får om evenemangsformuläret och kalendariet.

Hur gör jag för att lägga in mitt evenemang på destinationuppsala.se?
Använd länken på den här sidan för att registrera ditt evenemang. Destination Uppsala lägger inte själva in evenemang.

Är mitt evenemang garanterat att hamna i Uppsalatidningen?
Nej, varje redaktion ansvarar för urvalet av evenemang.

När måste mitt evenemang senast vara registrerat för att ha chans att komma med i Uppsalatidningen?
För att ha en chans att komma med så måste de vara registrerade på tisdagar kl 12:00 för att kunna komma med i tidningen som publiceras på torsdagen veckan efter. 

Jag har problem med formuläret, vem vänder jag mig till?
E-posta pagang@destinationuppsala.se och beskriv ditt problem så får du återkoppling så snart som möjligt.

Evenemanget som jag registrerade för några dagar sedan finns fortfarande inte på webbplatsen, vad kan vara fel?
Det kan finnas två orsaker.
1) Du registrerade evenemanget för sent, vi måste ha evenemanget senast sju dagar innan startdatum för att hinna godkänna det.
2) Evenemanget uppfyller inte våra kriterier.

Jag vill registrera en (yoga)kurs, går det bra?
Nej, vi har inte med kurser i vårt kalendarium, se våra kriterier

Jag vill registrera ett föredrag om kostråd, går det bra?
Nej, det uppfyller inte våra kriterier. Evenemanget ska vara en besöksanledning och ska kunna locka resenärer till Uppsala.

Jag vill registrera ett seminarium om Uppsalas infrastruktur med de lokala politikerna, går det bra?
Nej, det uppfyller inte våra kriterier. Målgruppen är nationella och internationella besökare. Ett sådant evenemang riktar sig främst till andra målgrupper. Vi lägger inte heller ut evenemang som är av politisk natur.

Jag ser att min text är redigerad, varför då?
Beskrivningen av evenemanget ska vara max 400 tecken inklusive blanksteg. Är texten kortare eller längre måste vi ibland lägga till eller ta bort text. Om texten är otydlig, innehåller stavfel, faktafel, är skriven utifrån fel avsändare eller andra språkliga felaktigheter redigeras innehållet för att ge en bättre läsupplevelse. Läs våra kriterier och rekommendationer här.

Min bild är beskuren, varför då?
För att bilderna ska visas på vår webbsida måste de oftast beskäras
. Det bästa är om bilden är i ett liggande format. Övriga bildformat kommer att beskäras till liggande bilder och därmed inte visas i sin helhet. Rekommenderat pixelformat är 1160 (bred) x 590 (hög). (Kolla siffra) Läs mer om övriga kriterier och rekommendationer för bilder här.

Ingen eller några av de bilder jag skickade in syns på mitt evenemang, varför då?
De uppfyller inte våra kriterier. Bilden ska vara ett fotografi och ha en koppling till evenemanget. De får inte vara en illustration/vektor, ett kollage eller innehålla text eller logotyper. 


+
Start / Möten och evenemang / Lämna evenemangstips / Vanliga frågor för evenemangsarrangörer