You seem to be from another country than Sweden. Do you want to browse the site in English?

SvenskaEnglish

För dig inom besöksnäringen

Destination Uppsala ska vara en drivande aktör för att utveckla Uppsala som besöksmål, öka antalet besökare och skapa ökad affärsnytta för den lokala besöksnäringen.

Destinationsstrategi

Här kan du läsa gällande strategi för besöksnäringen.

Läs eller ladda ned fullversionen av Strategi för besöksnäringen (pdf, 1,4 MB)

Läs eller ladda ned populärversionen av Strategi för besöksnäringen (pdf, 1,3 MB)

Läs eller ladda ned Strategi för möten och evenemang (pdf, 575 KB)

 

Ladda ner bilder från bildbanken

I vår bildbank hittar du ett flertal bilder från Uppsala och länet. Destination Uppsalas bildbank

 

Mätningar och undersökningar

  • Varumärkesundersökning YouGov 2014 (pdf, 3 MB) 
    Den nationella varumärkesundersökningen är genomförd av marknadsundersökningsföretaget YouGov. Under perioden 29 januari – 3 februari 2014 har sammanlagt 1003 intervjuer genomförts med män och kvinnor 18-64 år.
  • Marknadsundersökning Uppsala 2018 April-Maj
    Marknadsundersökning Uppsala 2018  Juni-Augusti
    Research One har genomfört intervjuer med besökare i Uppsala. Syftet med undersökningarna är att regelbundet generera förstahandsinformation från faktiska besökare i Uppsala i avseendet demografiska och turistekonomiska faktorer. Två av tre undersökningsperioder har hittills genomförts.

  • Uppsalaenkäten 2018, del 1
    600 webbintervjuer med person 17-80 år boende i Uppsala kommun. 

  • Turista i Sverige
    Varumärkesanalys av staden Uppsala utförd på kvinnor & män i åldrarna 18-70 under maj 2018, baserad på drygt 400 svar. Baserad på en omfattande undersökning beställd av 29 destinationer i Sverige med ca. 4000-5000 svarande per fråga.

 


+
Start / För dig inom besöksnäring